23 Ocak 2011 Pazar

Kore Gazisi Refik Özberber, Esemen Köyü'nün berberi

Esemen Köyü'nün nostalji berberi Kore Gazisi 82 yaşındaki Berber Hacı Refik Özberber

Bugün bir nostalji yaşadım. Çocukluğumda Esemen köyü' ne haftada bir kez gelip berberlik yapan Kore Gazisi Refik Özberber'i köylümüz rahmetli Muhittin Tekin'in oğlu Vahdettin'in düğününde Pazaryeri'nde görünce gözlerime inanamadım. Yanında Öğretmen Okulundan arkadaşım olup halen Pazaryeri Yüzbaşı Mahallesi Muhtarlığını yapan Emekli Öğretmen İbrahim Mancar vardı. Bende hemen ikisini düğün yerinde görüntüleyip izinlerini de alarak bloğumda yayınlayacağımı söyledim.

Şimdi izleyenler biraz zihinlerini kurcalarsa Kore gazisi şu anda 82 yaşında olan Hacı Refik Özberber Pazaryeri nin gelmiş geçmiş en iyi berberi olup yukarıda da belirttiğim gibi haftada bir gün köyümüze gelir traş yapar giderdi. O zamanlar yol yoktu. Araba yoktu. Yaya olarak geip giderdi. Köylüler ücret olarak para ödemezlerdi. Yılda bir kez köy muhtarlığı ile refik Amcanın anlaştığı kadar beraber tespit edilen buğdayı ücret olarak verirlerdi. Bunada HAK denirdi. (Berber hakkı). O zamanlarda köye gelen nalbanta köy bekçisine hatırladığım kadarıyla muhtara da hak verilirdi.

Buradan Yaşayan Efsane Kore Gazimiz Hacı Rafik Özberber Amcamıza nice sağlıklı uzun ömürler geçirmesini dileyerek saygılarımı sunuyorum. Arkadaşım Mancar'ı da öpüyorum.



Hiç yorum yok: